fredag 2 maj 2008

Bodil II

Jag satt mitt i lugnan ro och skreksjöng till kent och googlade på mitt eget namn medan jag väntar på ett sms från mamma som gör att jag kan posta ett viktigt brev. Mitt i refrängen så visar google en länk till en sida från Röste utanför bollnäs. Det är ett gästboksinlägg av något slag där Jill och Bodil Åsberg har skrivit. Jag funderar helt vilt i huvudet när jag var i Röste och vem fanken är Jill? Jag är ju den enda i Svea Rike som heter Bodil Åsberg så detta måste vara ett missförstånd. Jag har ju aldrig varit i Röste och känner inte en kotte som heter Jill.
Jag gick in på sidan och får då se min största fiende: en bebis! Den sitter och är glad med en nappflaska i handen och har en såndär cool sjömanströja med ränder på. Den fräckisen heter också Bodil Åsberg. Jag är inte längre unik. Min värld faller sönder och Bodil Åsberg II ser även coolare ut än mig.
Bara att acceptera, nya Bodil Åsberg in.
Gamla Bodil Åsberg ut.
Och jag hann inte ens fylla 20 år.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha vilket nederlag :D <3

Anonym sa...

Haha kul :) Tabletterna är de gamla vanliga, eller ja, mina "humör"tabletter..

Anonym sa...

Nej jag vet, visst ser hon hemsk ut? Men du, lite dålig uppdatering tycker jag! Vill läsa mer om präktiga maj!